لوازم تحریر اداری

لوازم تحریر اداری

لوازم تحریر اداری انواع وسایلی که در انجام امور اداری در سازمان ها و شرکت های دولتی یا شخصی، مدارس، دانشگاه ها، مؤسسات را در دسته ی خود جای داده است.
هر ارگان و مجتمع اداری که در دنیا تاسیس و راه اندازی می شود ابتدا به فکر تامین اقلام مصرفی مورد نیاز و پرسنل خود می افتد.

لوازم التحریر اداری مورد نیاز کسب و کارها

لوازم تحریر اداری

شما تنها کسب و کاری را آغاز می کنید اما غافل از اینکه تمام ملزومات اداری از سیستم نورپردازی گرفته تا مبلمان و حتی نوشت افزار و لوازم بایگانی باید به محض شروع فعالیت آماده گردند .
از این بین مهم ترین ابزارها کاغذ پرینت و چسب و … می باشند اما در هر یک از برندهای تولید کننده ی جهان به وفور و با تنوع بالایی اجناس مختلف به چشم می خورند.
برای درک این موضوع می توان برند کرونا و یا پلیکان را نام برد که در تولید سوزن منگنه، ماژیک و استامپ و کاربن و .. موفق و پر فروش تر عمل کرده اند.

لیست لوازم تحریر اداری موجود در تب سات :

لوازم تحریر اداری

  • برگه ها و کاغذها ( کاغذ A4 کپیمکس، پیپروان، سلپرینت و…)
  • ماشین حساب 
  • ماژیک شارژی ، تخته پاکن و جوهر وایت برد
  • DVD ، CD و ماژیک سی دی
  • کاربن، استامپ و جوهر
  • پانچ، منگنه و سوزن
  • انواع چسب، پایه چسب و برچسب
  • لوازم بایگانی و زونکن
  • دفاتر اداری ( حضورغیاب و حسابرسی)
  • استیک نوت و روان نویس، انواع خودکار
  • سررسید، سالنامه
  • کلاسور و کاور ، کلر بوک
  • پاکت طلقی دکمه دار
  • ذره بین، قیچی کودک
  • گیره پوشه و کلیپس و گیره کاغذ

زونکن

لوازم تحریر اداری

برای بایگانی اطلاعات شرکت خود در قفسه ها نیاز به یک ابزار محکم و جادار خواهید داشت که این ابزار بایگانی زونکن است.
زونکن باید با دوام یعنی از جنس های چوب، مقوا و پلاستیک باشد که بتوانید برای آرشیو اطلاعات شرکت خود تا سالها از آن استفاده کنید.
حتی بهتر است که زونکن هایی با لیبل انتخاب کنید تا دسترسی به آنها برای شما و کارمندان راحت باشد.
 

همان طور که گفتیم به منظور استعلام قیمت عمده و تکی نوشت افزار، دفتر، پوشه کیسه ای، مارکر، غلط گیر، چسب و جا چسبی، قیچی، خط کش و …می توانید با شماره تلفن ۰۴۱۳۵۵۶۶۳۴۶ تماس گرفته و یا در اینستاگرام و کانال تلگرامی ما عضو گردید.
انتخاب لوازم التحریر بستگی به نوع کسب و کار شما دارد، بنابراین شما می توانید به این مواردی که اشاره شد اضافه کنید یا از آن کم کنید.

دفاتر خبرنگاری و  یادداشت

هر شرکتی نیاز به برگه های یادداشت برای یادداشت برداری و ثبت نکات مهم دارد.
به هر حال به این نوع لوازم التحریر احتیاج دارید، پس مطمئن شوید که از یک برند خوب باشد.
با سفارش دادن اندازه های مختلف در سایزهای برگه یادداشت رومیزی، زیر دستی و .. از آن ها لذت ببرید.
حتی برخی از برگه یادداشت های چسبی نیز برای میز کار محل کسب و کار شما نیاز است زیرا ممکن است کاری را برای فراموش نکردن یا نکته ی جالبی را بخواهید بنویسید و جایی در معرض دید بچسبانید.
پس میز کار کارمندان خود را با کاغذهای یادداشت بزرگ و کوچک تجهیز کنید.
از کاغذ A4 نیز برای چاپگرها استفاده می کنند.

برندهای ملزومات اداری

  • پلیکان
  • پاپکو
  • پارسی کار
  • کوروش
  • کرونا
  • رازی
  • کاسیو، کانکس
  • کانگارو
  • کنکو، کلارو و..
  • و برندهای ایرانی و خارجی دیگر نظیر استدلر، اونر، پنتر، فکتیس و …

کاربرد لوازم تحریر اداری رومیزی

این وسایل در محیط های کاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.این وسایل میز کار را منظم نشان می دهند.برای نشان دادن زیبایی محیط کار کارمندان بیشتر از لوازم تخریر اداری استفاده می کنند.
ست اداری باید مینیمال و ساده باشد که از شلوغی پرهیز شود. علاوه بر این بهتر است لوازم رومیزی اداری که خریداری می‌شوند مثل جامدادی و … در یک رنگ و متناسب با طیف رنگی میز کار تهیه شوند تا جلوه‌ی آن دو چندان شود.

تقویم

هر ساله ادارات و شرکت‌های بزرگ اقدام به منتشر کردن تقویم‌های رومیزی و دفتری می‌کنند. پس می‌توان گفت وجود تقویم رومیزی برای تنظیم قرار ملاقات‌ها و اطلاع از مناسبت‌های ملی و مذهبی امری ضروری است.

کلر بوک

اغلب کارمندان با برگه‌های محرمانه و مهم سروکار دارند، برای اینکه امکان دسترسی سایر افراد به آنها محدود شود بهتر است از کلر‌ بوک جهت جداسازی آنها استفاده کنند. کلر بوک‌ها در رنگ‌های متنوع و تعداد برگه‌های متفاوت به بازار عرضه شده‌اند.

قیچی اداری

قیچی‌های اداری به نسبت قیچی‌های خیاطی سبک‌تر بوده و مخصوص برش کاغذ و مقوا هستند. برش دادن اسناد و مدارک یکی از کارهای روزمره کارمندان است که با ارباب رجوع سروکار دارند.

سوزن ته گرد

جهت اتصال اطلاعیه برروی تابلوی اعلانات بهتر است از سوزن ته‌گرد و پونزهای اداری استفاده کنید. به همین علت توصیه می شود بصورت بسته آنها را خریداری کنید تا همیشه در دسترس باشند. از دیگر ویژگی‌های سوزن ته‌گرد می‌توان به زمانی اشاره کرد که سوزن منگنه در دسترس نباشد پس می‌توانید از سوزن ته‌گرد برای چسباندن برگه‌ها به یکدیگر استفاده کنید.

کازیه

کازیه برای کمک کردن در دسته بندی اواراق کاربرد دارد که یکی از مهمترین ست اداری محسوب می شود.
کازیه اداری در دو جنس فلزی و پلاستیکی و در دو یا سه طبقه تولید و به بازار عرضه شده که امکان انتخاب را برای شما فراهم کرده است. در دفاتر اداری از کازیه اکثرا برای جدا‌کردن برگه‌های سفید با چک پرینت‌ها استفاده می‌شود.

چسب و پایه چسب

جهت فرار از شلوغی روی میز توصیه می‌شود همراه با چسب نواری حتما یک پایه چسب هم خریداری کنید تا امکان برش دادن چسب برای شما آسان شود.برای بسته‌بندی کارتن، جعبه و چسباندن مقوا و کاغذ به یکدیگر باید از انواع چسب استفاده کرد.

استامپ

جعبه کوچک فلزی یا پلاستیکی که قسمتی آغشته به جوهر دارد و روی میز همه کارمندان اداری قابل مشاهده است. اگر قصد مهر زدن برروی اسناد و مدارک را داشته و یا با ارباب رجوع سروکار دارید که نیاز به انگشت زدن او برروی مدارک است حتما باید یک استامپ و جوهر جهت شارژ کردن آن در کشوی میز خود داشته باشید.

منگنه و سوزن منگنه

برخی از اوراق اداری به یکدیگر مرتبط هستند در نتیجه باید آنها را بهم منگنه کرد و مانع از گم شدن آنها شد. بهتر است در حین خرید منگنه، سوزن منگنه و سوزن کش هم خریداری کنید تا در حین کار دچار مشکل نشوید؛ همچنین در انتخاب برند دقت کنید تا محصولی مقاوم داشته باشید.

دستگاه پانچ کاغذ

یک وسیله کاربردی و مهم برای دفاتر اداری‌ست و چون با فشار دست کار می‌کند باید از یک برند معتبر خریداری شود.
همچنین شیوه استفاده بدین شکل است که جهت قرار دادن اسناد و اوراق اداری درون پوشه باید از قسمت مورد نظر آنها را سوراخ کنید تا برگه‌ها از پوشه بیرون نریزند.

خودکار و روان نویس

بدون‌شک برای نگارش، نکته‌برداری و یادداشت مباحث مهم کاری به یک قلم نیاز پیدا می‌کنید که خودکار کاربردی‌ترین آنهاست.
این نوشت‌افزار قیمت چندانی ندارد اما اگر قصد تهیه این کالا را برای شرکت دارید بهتر است بصورت عمده خرید کنید زیرا مصرف آن بالا است.

تخته و ماژیک وایت برد

در نشست‌های کاری مهم گاهی‌اوقات لازم است که نکات و چارت‌های سازمانی را بر روی تخته ترسیم کنید و موضوع مورد بحث را برای مخاطبان توضیح دهید، پس وجود تخته و ماژیک وایت‌برد در اتاق جلسات امری ضروری‌ست.

زونکن

در بسیاری از ادارات اوراق و اسناد براساس یک تاریخ مشخص بایگانی می‌شوند که بهترین شیوه ممکن استفاده از زونکن است.
بدین ‌صورت که برگه‌ها را پانچ می‌کنید و درون آن قرار می‌دهید؛ همچنین در قسمت عطف آن امکان یادداشت موضوع و تاریخ وجود دارد.