کنترل قند خون
کاهش سطح قند خون به طور طبیعی

با مقاله کاهش سطح قند خون به طور طبیعی همراه ما باشید

قند خون بالا که به عنوان هایپرگلیسمی نیز شناخته می شود، با دیابت و پیش دیابت مرتبط است. پیش دیابت زمانی است که قند خون شما بالا باشد، اما آنقدر بالا نباشد که به عنوان دیابت طبقه بندی شود.

 

بدن شما معمولاً با تولید انسولین، هورمونی که به سلول‌های شما اجازه می‌دهد از قند در گردش خونتان استفاده کنند، سطح قند خونتان را مدیریت می‌کند. به این ترتیب، انسولین مهم ترین تنظیم کننده سطح قند خون است.

کاهش سطح قند خون به طور طبیعی

عواملی که باعث دیابت می‌شوند به دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

عوامل خارجی و عوامل داخلی

 

دلایل داخلی قند خون بالا عبارتند از:

زمانی که کبد شما گلوکز بیش از حد تولید می کند، بدن شما انسولین بسیار کمی تولید می کند، یا بدن شما نمی تواند به طور موثر از انسولین استفاده کند. مورد دوم به عنوان مقاومت به انسولین شناخته می شود

 

عوامل خارجی نیز شامل انتخاب های غذایی، برخی داروها، سبک زندگی بی تحرک و استرس است

 

مدیریت قند خون به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است، زیرا سطوح بالای قند خون، می تواند منجر به عوارض و خطرات جدی شود.

 

در این مطلب، چندین راه آسان و ثابت شده برای کاهش سطح قند خون به طور طبیعی ذکر کرده‌ایم.

 

ورزش کردن به صورت منظم

ورزش منظم می تواند به شما کمک کند وزن خود را ثابت نگه داشته و حساسیت به انسولین را افزایش دهید

افزایش حساسیت به انسولین به این معنی است که سلول های شما می توانند به طور موثرتری از قند موجود در جریان خون شما استفاده کنند.

ورزش همچنین به عضلات شما کمک می کند تا از قند خون برای انرژی و انقباض عضلانی استفاده کنند

 

استفاده از محصولات طبیعی کاهش قند خون

یکی از راه‌های عالی برای کاهش سطح قند خون به طور طبیعی، استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی است.

بهترین نوع این محصولات، عصاره پنج گیاه فران است.

ترکیب پنج گیاه فران با بهره گیری از طب سنتی و تحقیقات محققان داخلی و خارجی شامل ترکیبات غلیظ بهترین و موثرترین گیاهان طب سنتی و طبیعی و با فرمولاسیون منحصر به فرد و نسبتهای موثر در لابراتوار شرکت نوشین شهد فرموله گردیده است. مشخصه بارز این ترکیب گیاهی فعال کردن سلول‌های پانکراس و افزایش تولید انسولین طبیعی می باشد که موجب کاهش و کنترل قند خون می شود

 

مدیریت مصرف کربوهیدرات

مصرف کربوهیدرات شما به شدت بر سطح قند خون شما تأثیر می گذارد

بدن شما کربوهیدرات ها را به قندها، عمدتاً گلوکز، تجزیه می کند.

هنگامی که کربوهیدرات زیادی می خورید یا مشکلات عملکرد انسولین دارید، این فرآیند با شکست مواجه می شود و سطح گلوکز خون می تواند افزایش یابد.

 

مصرف آب کافی

نوشیدن آب کافی می تواند به شما کمک کند سطح قند خون خود را در یک محدوده سالم نگه دارید.

 

علاوه بر این، آب به کلیه های شما کمک می کند تا هرگونه قند اضافی را از طریق ادرار دفع کنند.

طبق بررسی‌ها و آزمایشات انجام شده، کسانی که آب بیشتری می‌نوشند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سطوح بالای قند خون هستند.

 

داشتن خواب کافی و باکیفیت

عادات بد خواب و کمبود استراحت می تواند بر سطح قند خون و حساسیت به انسولین تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

همچنین کم‌خوابی می تواند اشتها را افزایش داده و باعث افزایش وزن شود

 

راه های مختلفی برای مدیریت طبیعی سطح قند خون وجود دارد.

بسیاری از آن‌ها شامل ایجاد تغییرات در شیوه زندگی، مانند مدیریت وزن، سطح استرس، کیفیت خواب، ورزش و هیدراته ماندن است.

گفته می شود برخی از بزرگترین پیشرفت ها در بهبود و کاهش سطح قند خون به انتخاب های غذایی شما مربوط می شود.